بوسیدن پای اژدها

یادداشت‌های نیمه‌شخصی که به مرور زمان تکمیل می‌شوند

مبارکه! از کی حالا؟

۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۳۵
نویسنده : کازی وه

زن داشت داستان یکی از سریال های ماهواره را که احتمالا از کف پسرش رفته بود را با آب‌وتاب برایش توضیح می‌داد. رسید به اینجا که شخصیت اول زنِ فیلم حامله است. پسره تخم چشم هایش را داد بیرون و پرسید: "از کی؟ از فلانی؟" مادر پوزخند زد و گفت: "نه بابا! از بهمانی".

بعدهم دست پسرش را کشید که این اتوبوس لعنتی نمی آید و دِ یالا تاکسی بگیریم. من رو کردم به خواهرم که نیشخندش تا دندان‌های آسیای کوچک بالایش رسیده بود و گفتم: "فکرشو بکن. چند سال دیگه تا می‌گی حامله ای. اولین حرف ملت بعد از مبارکه اینه که خب از کی؟ باباش کیه؟ کدومشونه؟".

سریال های ماهواره

جالبه چون من هم این رفتار رو بین خانمهای دوربرم دیدم و برام عجیبه که چطور یک ناهنجاری داره تبدیل میشه به یک سرگرمی و نقل و نبات جمعهای زنانه...باید ترسید!
سلام
این یعنی عوض شدن سبک زندگی!!!!!!!
به لینک های زیر هم یه سری بزنید
خالی از لطف نیست
http://weblogiha.blog.ir/1395/01/13-1


http://mohajabe.blog.ir/post/40-%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%82%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D9%85
عوض شدن سبک زندگی یا شکستن تابو که چیز بدی نیست. بد اینه که حریم شخصی آدما ایتقدر راحت عمومی میشه. 
اون مطالب رو هم خوندم. راستش نپسندیدم. بیشتر جمله ها شبیه مکالمه کلفت و ارباب بود! 
یادش بخیر اون قدیما میپرسیدن دختره یا پسر!
الان میپرسن باباش کیه! :/
فککن
به پسرش اخه؟؟

قبلنا یه حریمی بین اعضای خانواده بود..
آره آنا... مسئله همین حریم بین آدماست :)
خبه حالا نمیخواست انقد صریح بگین!
چرا؟
آقااا یه زمانی «زن» حرمت داشت، آخه این سوالی که میگه «از کی حامله است؟» یعنی چی دقیقاً؟! :|
این قضیه رابطه های چند کانالی و عادی شدن خیانت و این حرفا ...
کلا خیلی پیچیدس. به نظرم خیانت تو رابطه ها، با مفهومی که الان داره کار جالبی نیست. شاید تو یه زمان خاصی، اینکه یه زن یا یه مرد همزمان با چند نفر رابطه داشته باشه چیز خوبی بوده. ولی حداقل الان اینطور نیست. اینکه همه می گن این قضیه عادی شده به نظرم درست نیست. و اینکه می گن این فیلما و سریال ها عامل اصلیشن هم به نظرم درست نیست. 
درسته آدما تحت تاثیر محیط اطرافشون شکل میگیرن، ولی هنجار هایی که تو ذهنشون هست خیلی محکم تر از اونیه که با یه فیلم و سریال بخواد به کل عوض بشه. البته این قضیه نسبت به هر نفر ممکنه متفاوت باشه. ممکنه یه نفر مستعد خیانت کردن باشه و با دیدن این سریالا وجدان خودش رو راحت تر کنه.
ولی در مورد این فضولی آدما بگم این چیز جدیدی نیست. مخصوصا تو کشور ما یه چیز عادیه. وقتی بحث رعایت حریم شخصی رو با ما می کنن، با یه پوز خند مسخره آمیز می گیم که " بیخیال بابا، جهان سومه ها"!
فارغ از درست و غلط بودن محدودیت رابطه داشتن با جنس مخالف. تا یک زمانی کسی جرعت نمی کرد بگه دوست پسر یا دوست دختر داره. حتی به دوستاش. چون چیزی نبود که رایج باشه و راحت بشه درموردش صحبت کرد. اما همین ماهواره و اینترنت و گاهی حتی جوک هایی که توی فضای مجازی بود به پخش شدن و رایج شدن این قضیه کمک کرد. بعدهم عادی شد! الان خیلی از پسرا و دخترا راجع به دوستیشون با جنس مخالف با خانوادشون حرف می‌زنن. نمیگم همه. چون مسلما بافت همه جامعه یکسان نیست. اما توی طبقه های اجتماعی مختلف‌. مخصوصا طبقه متوسط این قضیه بیشتر مواقع هضم شدست.  
وقتی کسی به شما فحش رکیک میده. شما روز اول و دوم و سوم لبتو می گزی. تا یه هفته از دستش ناراحتی. اما اگه تعداد زیادی با اون ادم همراه شن و یک عمر به شما فحش بدن چی؟ عادی میشه برات!
بیشتر باید از محدود کردن روابط و عدم آموزش ترسید 
نیاز اگه درست رفع بشه این فجایع پیش نمیاد

خیانت غیرت عشق است، وقتی وصل ممکن نیست
چرا پس ننگ می خوانند، نیرنگ ذلیخا را....


خخخخخخخ
حالم بد میشه ازین بی حرمتیا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی