بوسیدن پای اژدها

یادداشت‌های نیمه‌شخصی که به مرور زمان تکمیل می‌شوند

مشت و خروار

۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۵۷
نویسنده : کازی وه

می گفت: مشت نمونه خروار نیست. خودِ مشت هم ممکن است ناخالصی داشته باشد. چه برسد به خروار!

اینم حرفیه والا
از این زاویه تا حالا بهش دقت نکرده بودم ...
بله مشت نمونه خرواره همه جا کاربرد نداره !

البته که کلا هیچ چیز همه جا کاربرد نداره !

میدونی عارفه خیلی وقته دارم تمرین میکنم که از هیچ وقت و همیشه و هرگز و همه درست استفاده کنم. به نظرم استفاده نکردن ازشون مفید تر از سرسری و بی دقت استفاده کردنه.
گاهی باید گفت «با یک گل بهار نمی‌شه» :|
اگه من یه گل بیارم، توهم یه گل، آووکادو هم یه گل، عارفه هم یکی دیگه و... بازم نمیشه؟ بازم با یه گل بهار نمیشه؟
بستگی به نوع نمونه گیری داره!
اصلا یک نمونه گیری خوب نمونه ای هست که کل جامعه آماری رو پوشش بده!
یک مشت نمیتونه نمونه خوبی باشه ولی با توجه به اندازه خروار مثلا ده تا مشت از ده جای متفاوت میتونه قابل استناد باشه!
:)
.
خیلی جمله نغز و پر معنایی بود.

نظر من اینه که آدما و رفتارهاشون رو نمیشه مشت مشت اندازه گیری کرد مهندس جان.حالا هرچقدر نمونه آماری بزرگ و وسیع و متنوع باشه. 
یشاپیش نوروز مبارک 
:)
سال نوی شماهم مبارک مهرداد عزیز :)
اما ناخالصی مشت، نشانه ی ناخالصی خروار است! 
چشم بسته غیب گفتی :))) 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی