بوسیدن پای اژدها

یادداشت‌های نیمه‌شخصی که به مرور زمان تکمیل می‌شوند

هانا آرنت: فکر کردن از منظر اگزیستانسیالیستی عملی است که در خلوت و نه در انزوا اتفاق می‌افتد. خلوت گزینی آن وضعیت انسانی است که در آن من همراه خودم هستم و تنهایی زمانی به سراغ من می‌آید که من تنها و بی‌کس باشم و دلم همراهی کسی را بخواهداما نتوانم کسی را پیدا کنم. در خلوت کسی به دنبال رفاقت دیگران نیست چون اصلا تنها نیست. 

این قسمت رادیو فلسفیدن درباره تفاوت انزوا و خلوت گزینی بود.

این پست جذاب محمدرضا شعبانعلی را هم راجع به همین موضوع از دست ندهید.

تفاوت تنهایی و خلوت گزینی رادیو فلسفیدن محمدرضاشعبانعلی هانا آرنت

حقیقتاً این بهترین دیدگاهیه که راجع به خلوت گزیدن و تنهایی خونده‌م.. خیلی دقیقه. هانا آرنت گفته اگر آدم‌ها خلوت کردن رو یاد بگیرند دیگه نمی‌رن سمتِ شر و جنایت. و در واقع در تنهایی‌شون هرگز تنها نیستن و بهترین همراهشون رو پیدا کرده‌ن. و تبعاً (اغلب افراد) با تنهایی به دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی می‌رسن که در بیشتر اوقات زندگی براشون بی‌معنی می‌شه و گاهی هم انگیزه‌شون رو به کلی از دست می‌دن! اینطور که پیش رفتم شد یه بازیِ دو سر باخت! :)
چرا دو سر باخت؟
ماجرا یه خورده پیچیده‌ست و مفصل. اجازه بدید بعدترها ـ اگه هنوز تجدیدنظر نکرده بودم ـ جواب این سوال رو بدم.
هر طور مایلید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی