بوسیدن پای اژدها

یادداشت‌های نیمه‌شخصی که به مرور زمان تکمیل می‌شوند

مادر بودن یک حق است!

۱۰ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۶
نویسنده : کازی وه

مادرشدن حرفه نیست، وظیفه هم نیست. فقط حقی ست از هزاران حق دیگر. از بس این را فریاد میکشی، خسته میشوی و اغلب همیشه شکست میخوری. ولی نباید دلسرد شوی؛ مبارزه به مراتب زیبا تر از پیروزیست!

اوریانا فالاچی, نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

پی نوشت: در دنیای من مادربودن یک حق است نه یک وظیفه همچنان که پدر بودن یک انتخاب است؛ نه تقاص یک غفلت! کاش هنوز هم آدم هایی باشند که این را بفهمند کوچولو!

اوریانا فالاچی مادر بودن نامه به کودکی که هرگز زاده نشد وظیفه پدر شدن

نمی دونم چقدر نظرمون به هم نزدیکه. که همیشه من در پاسخ به اون هایی که می گن نمی خوایم بچه ای رو بدبخت کنیم با آوردنش به این دنیای کثیف. می گم که دنیا هرچقدر هم مزخرف باشه باز میشه توش زندگی کرد ولی اگر تمامش گلستان باشه و تو پدر یا مادر خوبی نباشی، جهان برای اون بچه تبدیل میشه به جهنم.
نظر من اینه که هر کسی قبل از اینکه بخواد کسی رو وارد دنیا کنه( چه دنیا جهنم باشه، چه گلستان) باید به این فکر کنه که آیا این تصمیم از سر انتخابه شخصیه یا فقط مرحله ای جدید از زندگی مثل بقیه مراحلی که طی کرده ( انگار وحی منزله که همه برن دانشگاه، سرکار، ازدواج، بچه، بازنشستگی و بعد هم بمیرن! چون همه همین کار رو میکنن!). 
برای بعضی مادر بودن و پدر بودن فقط یک آرزوست!
شاید اونا نمیخوان پدر و مادر بشن. فقط میخوان نسلشون رو ادامه بدن که به نظرشونم این کار رو به غیر از فرزند هم خونشون کس دیگه ای نمیتونه انجام بده.
آره فهمیدم منظورتون رو. و چقدر مثال خوبی زدید، که تشبیهش کردید به دانشگاه رفتن، مدرک گرفتن و کار و ...
:)
حق؟! حقی که فقط درد و دردسر داره و هیچوقت اسمی برده نمیشه از کسی که این دردها رو کشیده!! مثلا فمنیستم هست |:
موافقم باهات.
به هر حال برای رسیدن به ایده آل باید دردسر کشسد :)
واقعا !
نکته کاملا ریزی بود ...
:)
چ حق لذت بخشی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی